کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین و معروف‌ترین شرکت‌های چینی در صنعت الکترونیک است که توانسته انقلابی در بازار گوشی‌های میان‌رده ایجاد کند. امروز در ادامه مقالات izeetech سعی داریم به طور مختصر و مفید به معرفی تعدادی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2020 بپردازیم.

شیائومی پوکو X3 

شیائومی پوکو X3 

پوکو که سابقاً زیرمجموعه‌ی شیائومی بود، اخیراً از این کمپانی جدا شده‌ است اما خوشبختانه موفق شده‌ تمام مزیت‌های شیائومی را حفظ کند. گوشی پوکو X3 با عملکرد خوب در بازی و صفحه نمایشی با نرخ نوسازی بالا، وارد بازار گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه شده‌ است. اگر قصد دارید از دو سیم‌کارت استفاده کنید، پوکو X3 با حافظه داخلی 128 گیگابایتی، گزینه‌ی بسیار مناسبی ست. درگاه سیم‌کارت دوم و میکرو اس دی نیز با هم مشترک است.

نکته‌ی درخشان در رابطه با این گوشی که جزء بهترین‌ گوشی‌های شیائومی در جهان است، محافظ گوریلا گلس 5 است که از صفحه نمایش فول اچ دی DotDisplay آن محافظت می‌کند. اسکرول و بازی کردن با این صفحه‌ی 120 هرتزی با نرخ نوسازی بالا بسیار روان است. اگر نگران ماندگاری باتری هستید، پوکو X3 دارای نرخ نوسازی متغیری ست. هنگامی که اسکرول یا بازی نمی‌کنید، به طور خودکار به 50 هرتز کاهش می‌یابد.

حرف G در تراشه‌ی اسنپدراگون به معنی Game (بازی) است. کوالکام، CPU این موبایل را به خوبی تنظیم کرده‌است تا بتوانید به راحتی بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را اجرا کنید. البته پوکو X3 با قدرت مدل Mi 10 نمی‌تواند رقابت کند اما با توجه به قیمتی که دارد، گزینه‌ی بسیار مناسبی ست. هیچ تلفن هوشمند مخصوص بازی بدون تنظیم بلندگوی استریو برای تجربه یک بازی جذاب، کامل نخواهد بود. ما شاهد ارتقاء موتور لرزش درونی پوکو X3 نیز هستیم.

پوکو X3 باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی هوشمند عرضه شده در سال 2020 نیست، با این حال شما یک باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعتی به عنوان جبران ابعاد نسبتاً بزرگ آن دریافت می‌کنید. این گوشی هوشمند همچنین مجهز به شارژ سریع 33 واتی ست که می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به 60% برساند. بنابراین گوشی پوکو X3 یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی است.

ویژگی‌های کلیدی

  • وزن 215 گرمی
  • سیستم عامل اندروید 10
  • مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 732G
  • مجهز به فناوری شارژ سریع 33 واتی
  • حافظه‌ی داخلی (64/128) گیگابایتی
  • باتری لیتیوم پلیمری 6000 میلی‌آمپرساعتی
  • دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه‌ی 2/2/13/64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

شیائومی Mi 10

بهترین گوشی‌های شیائومی

می‌توان گفت که گوشی شیائومی Mi 10 مقرون به صرفه‌ترین گوشی پرچم‌دار در سال 2020 است. تمام امکانات اصلی و اساسی را داراست. یک نمایشگر روشن 90 هرتزی از نوع HDR آمولد، عملکرد سریع و تراشه‌ی اسنپدراگون 865، حافظه‌ی 256 گیگابایتی و یک باتری بزرگ 4750 میلی‌آمپرساعتی دارد.

Mi 10 که در دسته‌ی بهترین گوشی‌های شیائومی در دنیا قرار می‌گیرد، از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و دارای شارژ سریع 30 واتی و وای‌فای 6 بسیار سریع است. همچنین از یک محفظه بخار خنک کننده مایع برای دریافت بهترین نرخ فریم در مدت زمان طولانی بازی استفاده می‌کند.

بنابراین چگونه شیائومی موفق به بسته‌بندی همه این قابلیت‌ها در دستگاهی می‌شود که هزینه آن 30 درصد کمتر از رقبا است؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال، در نظر داشته باشید که برای 80 درصد از کسانی که این بررسی را می‌خوانند، شیائومی Mi 10 تلفن مناسب آن‌هاست. برای 20 درصد دیگر، قطعا Mi 10 Pro آن‌ها را راضی نگه می‎‌دارد.

از نظر طراحی، امسال شیائومی از یک نمایشگر خمیده استفاده کرده‌است که حاشیه‌ها تقریباً ناپدید شده‌اند. پنل جلویی و پشتی هر دو توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند. اگر هم تمایل دارید که برای محافظت بیشتر یک کیس جداگانه تهیه کنید، خوشبختانه یکی در جعبه موجود است.


مقاله مرتبط:

بررسی بهترین گوشی‌ های هوشمند در سال ۲۰۲۰


شیائومی Mi 10 با دوربین اصلی به روز شده 108 مگاپیکسلی خود، جزئیات و وضوح خارق‌العاده ای را ارائه می‌دهد. در این دوربین شاهد تاری تصویر که هنگام بزرگنمایی روی لنز اصلی 48 مگاپیکسلی گوشی Mi 9 به وجود می‌آمد، نخواهید بود. قابلیت اضافی که امسال دریافت کردیم، یک سنسور عمق اختصاصی برای ایجاد بوکه تقویت شده در عکس‌های حالت پرتره شماست.

پس برای چی منتظر هستی؟ دوستان خود را با بهترین پرچم‌دار اندروید 2020 شگفت‌زده کنید!

ویژگی‌های کلیدی

  • وزن 208 گرمی
  • سیستم عامل اندروید 10
  • مجهز به شارژ سریع 30 واتی
  • مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 865
  • حافظه‌ی داخلی (128/256) گیگابایتی
  • باتری لیتیوم پلیمری 4780 میلی‌آمپرساعتی
  • دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه‌ی 2/2/13/108 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

شیائومی Mi 10 پرو

شیائومی Mi 10 پرو

اندازه و وزن گوشی شیائومی Mi 10 پرو دقیقا مشابه مدل Mi 10 است. با این تفاوت که عمر باتری در مدل پرو 5% کاهش یافته‌است. Mi 10 پرو که یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در جهان است، دارای یکی از بهترین دوربین‌هایی ست که در سال 2020 تولید شده‌است. شما علاوه بر لنز اصلی فوق‌العاده 108 مگاپیکسلی، یک لنز بسیار عالی با بزرگنمایی 10 برابر، یک لنز پرتره اختصاصی 12 مگاپیکسلی و یک لنز عریض 20 مگاپیکسلی نیز در اختیار دارید. این 4 لنز با عملکرد فوق‌العاده بالایی که دارند، در هر موقعیت عکاسی به شما کمک می‌کنند که بهترین عکس‌های ممکن را بگیرید. ویدیو نیز با قابلیت‌هایی مانند سوپر اسلوموشن 960fps 1080P و فیلمبرداری با کیفیت 4k و 8k ارتقاء یافته‌ است. گوشی شیائومی Mi 10 پرو مجهز به فناوری شارژ سریع 65 واتی ست و از سرعت شارژ دو برابری 50 واتی پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال یک گوشی همه‌کاره با گزینه‌های پیشرفته‌ی عکاسی هستید، Mi 10 پرو انتخاب بسیار مناسبی ست.

Mi 10 پرو نسبت به سامسونگ گلکسی اس 20 ارزان‌تر است اما خاصیت ضد آب بودن را ندارد البته این گوشی هوشمند از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی

  • وزن 208 گرمی
  • سیستم عامل اندروید 10
  • مجهز به شارژ سریع 50 واتی
  • حافظه‌ی (256/512) گیگابایتی
  • مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 865
  • باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه‌ی 20/8/12/108 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

شیائومی ردمی 9

ردمی 9

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین گوشی‌های شیائومی در سطح جهانی را معرفی کنیم، قطعا ردمی 9 را انتخاب می‌کنیم. گوشی شیائومی ردمی 9 در عین داشتن یک صفحه نمایش فول اچ دی روشن و واضح، تراشه‌ی قدرتمند با سرعت بالا و شارژدهی باتری مناسب، قیمت معقول و مقرون به صرفه‌ای دارد. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با قیمتی مناسب می‌گردید، در نظر داشته باشید که شیائومی ردمی 9 مزایای بسیاری دارد. در این گوشی یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه یک لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی به عنوان لنز چهارم برای اضافه کردن قابلیت بوکه به عکس‌ها اضافه شده‌است. یک ورژن با حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی و رم 3 گیگابایتی و یک ورژن نیز با حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی وجود دارد. حافظه‌ی ردمی 9 با کمک یک میکرو اس دی که می‌تواند در جایگاه دوم سیم‌کارت قرار بگیرد، قابل افزایش است. از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند شیائومی جک مخصوص هدفون، مادون قرمز و NFC است.

ویژگی‌های کلیدی

  • وزن 198 گرمی
  • سیستم عامل اندروید 10
  • مجهز به شارژ سریع 18 واتی
  • حافظه‌ی (32/64/128) گیگابایتی
  • مجهز به تراشه‌ی مدیاتک هلیو G80
  • باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپرساعتی
  • دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه 2/5/8/13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

قیمت

اگر بخواهیم این چهار گوشی را که جزء بهترین گوشی‌های شیائومی در دنیا هستند از نظر قیمت با هم مقایسه کنیم، خواهیم دید که می 10 پرو گران‌ترین و ردمی 9 ارزان‌ترین است. لیست قیمت گوشی‌های شیائومی را می‌توانید در سایت آی‌زی مشاهده کنید.

تجربه استفاده از گوشی‌های هوشمند شیائومی Mi و Redmi

تجربه ما در استفاده از هر دو مدل ردمی و می بسیار مثبت بوده‌ است. به عنوان مثال مدل بسیار عالی Mi 6 را داریم که در مقایسه با گوشی‌های پیشرویی مانند آیفون 7 و سامسونگ S7 Edge قیمت پایین‌تری دارد. مدل ردمی نوت 4 نیز با اینکه در میان کاربران بسیار محبوب است، قیمتش تقریبا یک سوم قیمت دیگر گوشی‌های پرچم‌دار است.

اگر تا به حال نام شیائومی را نشنیده‌اید، پس با دیدن امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، شگفت‌زده خواهیدشد. شیائومی یک شرکت بزرگ الکترونیکی مستقر در خارج از چین است که در حال آزمایش امکاناتی ست که از طریق فناوری واردات امکان‌پذیر است. در انگلستان عمدتا با تلفن‌های هوشمند باکیفیتی که می‌سازد، شناخته می‌شود. شیائومی همچنین محصولات متنوع دیگری مانند اسکوترهای برقی، تصفیه‌کننده هوا، میله‌های سلفی و جاروبرقی رباتی تولید می‌کند. طی چند سال گذشته، کمپانی شیائومی خود را به عنوان برند برتر واردات چینی تقویت کرده‌ است. برندی که در کنار دیگر غول‌های چینی مانند هواوی، اوپو و وان پلاس ایستاده است.

جمع‌بندی

ممکن است انتخاب یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی موجود در بازار برای شما دشوار باشد. توجه داشته باشید که در اینجا تفاوت بیشتر در میزان حافظه‌ی داخلی و رم است. مسئله‌ی دیگری که باید از آن آگاه باشید این است که تلفن هوشمند مورد نظر شما برای کدام منطقه تولید شده‌است. اکثر مدل‌ها در نسخه‌ی چینی و بین‌المللی ارائه می‌شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خریدن نسخه‌های چینی خودداری کنید. زیرا گوگل‌پلی روی آن‌ها نصب نخواهد شد.

نسخه جهانی به انگلیسی تنظیم خواهد شد و به سرویس های گوگل دسترسی خواهد داشت. توجه داشته باشید که این گوشی‌ها عموماً حافظه‌ای از نوع رام‌ دارند که توسط فروشنده نصب شده‌ است. بدین معنی که تلفن ممکن است از نرم‌افزارهای غیر رسمی استفاده کند و برای به‌روزرسانی سیستم عامل کمی کندتر عمل کند.

نسخه‌ی بین‌المللی از نرم‌افزار رسمی شیائومی و یک مزیت اضافی برخوردار است. این نسخه از LTE Band 20/800MHz پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که در بسیاری از گوشی‌های شیائومی وجود ندارد. امیدواریم با ادامه مقالات آیزی تک با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

  • اسپیکر گیمینگ
  • JBL
  • میکروفون
  • JBL
درحال بارگذاری ...